CRM-systeem: Overzicht, inzicht en koppelingen

CRM-systeem: Overzicht, inzicht en koppelingen

Het laatste artikel in ons drieluik over het CRM-systeem richt zich op overzicht, inzicht en koppelingen. Via handige instrumenten zoals het CRM-dashboard en zijn geïntegreerde sales funnel wordt actuele informatie snel inzichtelijk gemaakt. Ook koppelingen naar financiële en/of logistieke systemen vergroten de waarde van het CRM-systeem.

Het CRM-dashboard

Wanneer het CRM-systeem wordt gestart opent het dashboard. Dit scherm geeft overzichtelijk de actuele stand van zaken weer. Zowel op algemeen als individueel niveau worden verkoopprocessen en werk- en taakverdeling gevisualiseerd. Dit gebeurt bijvoorbeeld via een cirkel- en staafdiagram en een sales funnel.

Kaart-relaties

De sales funnel

Eén blik op een sales funnel geeft direct de actuele status van een verkoopproces weer. De grafische trechtervorm laat zien in welk stadium de (potentiële) klant zich bevindt. Een sales funnel geeft financieel en commercieel inzicht en laat zien welk taken prioriteit hebben. Doordat onze sales funnel dynamisch wordt verbeeld, is altijd de actuele stand van zaken bekend. Eventuele knelpunten komen direct aan het licht; de grafiek zal in dat geval afwijken van zijn gebruikelijke trechtervorm.

Sales-Funnel

Koppelingen en integratie

De kracht van een CRM-systeem hangt nauw samen met de koppelingen en integratie naar achterliggende systemen. Voor een accountmanager vormt de klantenkaart uit het CRM-systeem bijvoorbeeld een belangrijke informatiebron. Wanneer deze wordt gekoppeld aan financiële en logistieke systemen is er direct actuele en relevante informatie beschikbaar waarop zijn taken kunnen worden afgestemd.

Benieuwd hoe uw CRM-systeem meer overzicht en inzicht kan bieden?
Neem gerust contact met ons op via info@centerone.nl of maak een afspraak!

Ik wil een afspraak maken ➨

Lees ook de volgende artikelen: