CRM-systeem: De Basis

CRM-systeem: De Basis

CRM-systemen, iedereen zou er mee moeten werken. Nu wordt het vaak gebruikt om verslaglegging te documenteren. Het opschonen en ontdubbelen van bestanden, vastleggen van de juiste werkafspraken en registreren van bepaalde zaken, vormen de basis van het succesvol gebruiken van een CRM-systeem. Een goed begin, maar een CRM-systeem kent nog veel meer mogelijkheden.

 

Geografische Gegevens

Een CRM-systeem wordt vaak gebruikt om klantgegevens in op te slaan. Handig als naslagwerk, maar adressen en geografische gegevens kunnen ook op een klantgerichte, interactieve manier worden geraadpleegd. De gegevens worden dan weergegeven op een geografische kaart. Wilt u weten waar uw klanten of prospects zich bevinden? Dit wordt direct overzichtelijk weergegeven op een kaart. En bij het bezoeken van meerdere klanten op één dag, zorgt het CRM-systeem voor een ideale routeplanning.

 

Integratie van Applicaties

Voor optimaal gebruik van een CRM-systeem is het bijwerken en aanvullen van informatie essentieel. Door applicaties als Microsoft Office te integreren in een CRM-systeem voorkomt u dat er later iets ontbreekt. Een voorbeeld: Microsoft Word wordt opgestart vanuit het CRM-systeem. Alle informatie uit het systeem komt direct in een Word-document te staan. Bij het afsluiten van het document wordt de meest actuele informatie weer teruggezet in het systeem. Hierdoor gaat er geen informatie verloren en bespaart het zelfs een hoop dubbel werk.

 

Beveiliging

Binnen een organisatie kan het voorkomen dat bepaalde documenten wel en andere niet voor iedereen beschikbaar zijn. Een CRM-systeem kan worden ingezet voor de beveiliging van bepaalde informatie en het kan een juridische bewaartermijn toepassen. Zo kunnen bepaalde financiële documenten bijvoorbeeld door middel van gerichte autorisatie enkel door de financiële afdeling worden ingezien en bewerkt.

 

Volgende keer verdiepen we ons verder in de veelzijdigheid van het CRM-systeem. Hoe verloopt de integratie met een App? Wilt u meer informatie over slim gebruik van CRM-systemen?

Neem gerust contact met ons op via info@centerone.nl of maak een afspraak!

Ik wil een afspraak maken ➨

Lees ook de volgende artikelen over CRM: